image
Ви користуєтеся версією браузера, яка не підтримує багато сучасних технологій, через це частина сторінок відображається некоректно. Докладніше

Полірування лобового скла автомобіля 

Полірування лобового скла


Стан лобового скла автомобіля відіграє ключову роль у безпеці керування автомобілем. Наявність тріщин, подряпин та інших пошкоджень на ньому може погіршити видимість і відволікати водія, що збільшує ризик виникнення аварій. Регулярне полірування автоскла не тільки сприяє поліпшенню зовнішнього вигляду авто, а й запобігає подальшому поширенню мікротріщин, тим самим продовжуючи термін служби лобового скла



Чому стан лобового скла з часом погіршується?

До найпоширеніших причин належать:

  • Низька якість скла: Порушення технологічного процесу під час виробництва призводять до виникнення нерівностей на поверхні, що робить матеріал більш сприйнятливим до появи сколів і тріщин.
  • Подряпини та знос: З часом, лобове скло піддається натуральному зносу, отримує дрібні та великі подряпини від гілок дерев, дорожнього сміття і піску, що знижує загальну видимість.
  • Погодні умови: Різкі температурні перепади, сильні опади та вплив ультрафіолету з часом погіршують стан лобового скла.
  • Подряпини від видалення льоду: Після очищення скла скребком залишаються сліди, що погіршують видимість.
  • Потертості від склоочисників: З часом на місці роботи склоочисників скло затирається через бруд на гумках. Крім того, несправний склоочисник може залишити разову глибоку подряпину.


Які типи пошкодження скла бувають?

Варто негайно робити заміну скла, якщо воно має значні дефекти. Для незначних пошкоджень рекомендується полірування. Розберімося, які дефекти лобового скла належать до незначних, а які до значних.


Незначні пошкодження:

  1. Тонкі подряпини — Поверхневі подряпини на лобовому склі, які не відчуваються нігтем.
  2. Водні плями — Плями від жорсткої води або мінеральні відкладення.
  3. Дрібні сколи — Невеликі сколи, що не перевищують 30 мікрометрів (мкм) у діаметрі.


Значні пошкодження:

  1. Глибокі подряпини — Подряпини, які відчуваються нігтем і проникають глибоко в скло.
  2. Сколи й тріщини — Великі сколи або тріщини, особливо ті, що розташовані в полі зору водія.
  3. Глибокі сколи — Сколи, що перевищують 30 мікрометрів (мкм) у діаметрі та мають ризик розширення до тріщин.


Полірування скла або його заміна: що вибрати?

Існують два варіанти усунення небажаних подряпин: один дорожчий і радикальніший, інший доступніший, але менш ефективний. Перший варіант передбачає повну заміну скла, другий — його полірування. Обидва методи мають свої переваги та недоліки.


Основна перевага заміни скла — гарантований результат. Однак цей варіант виявиться дорожчим і може викликати питання у потенційних покупців під час продажу автомобіля.


Полірування скла авто


Що стосується полірування, його головна перевага — економія. Недоліки містять низьку ефективність під час усунення глибоких подряпин і ймовірність отримання ефекту лінзи, особливо після неякісного попереднього шліфування. Однак кваліфіковані фахівці зазвичай уникають цих проблем.

Ефект лінзи — це оптичне явище, при якому через неоднорідність або спотворення у склі світло заломлюється неправильно, створюючи спотворене або розмите зображення, що може ускладнювати сприйняття водієм дорожньої обстановки.

Коли варто обрати полірування?

  1. Коли на склі присутні дрібні подряпини, помутніння і плями, потертості від скребка і затертості від склоочисників.
  2. Якщо скло оснащене обігрівом, датчиками дощу, камерою і відрізняється високою вартістю.
  3. Якщо ви хочете зберегти оригінальне скло для підтвердження відсутності ДТП під час продажу авто.
Важливо! Високоякісне професійне полірування скла може успішно впоратися з ушкодженнями глибиною до 30 мкм, які не відчуваються під нігтем. Для виправлення більш серйозних дефектів, таких як глибокі подряпини та сколи, потрібні засоби з абразивних матеріалів. На лобових склах, що мають сферичну форму, застосування шліфування не рекомендується через високий ризик порушення геометрії скла, що може призвести до ефекту лінзи. Шліфування, а за ним полірування, здебільшого застосовуються під час роботи з бічними склами.

Коли варто обрати заміну лобового скла?

  1. Наявність численних і серйозних пошкоджень.
  2. Вартість нового скла майже дорівнює ціні полірування.
  3. Вас не турбує збереження оригінального скла.

Вибрати скло для вашого авто ви можете в нашому інтернет-магазині.

Увага! Самостійне полірування без специфічних навичків може призвести до пошкодження скла або повного його руйнування.

Необхідне обладнання для полірування скла автомобіля

Щоб правильно виконати полірування і досягти бажаного результату, вам знадобиться спеціальне обладнання та матеріали. Ось список того, що вам знадобиться:

  1. Полірувальна машина або дриль із насадкою для полірування (полірувальний фетровий круг).
  2. Абразивні диски різної зернистості.
  3. Водяний розпилювач або засіб для очищення скла, а також балончик зі стисненим повітрям.
  4. Рушники з мікрофібри, паперові серветки або м'які чисті ганчірки.
  5. Захисні рукавички, окуляри та респіратор.
  6. Маркер.
  7. Малярський скотч.
  8. Полірувальна паста на основі оксиду церію. Якщо паста не в готовому вигляді, порошок оксиду церію потрібно розвести з водою до стану сметани.


Під час виконання полірувальних робіт важливо не забувати про особисту безпеку. Оскільки в процесі роботи можуть утворюватися бризки, що розлітаються в різні боки, необхідно використовувати спеціальний захисний одяг. Це допоможе уникнути контакту з абразивними матеріалами та хімічними речовинами.


Якщо робота відбувається в гаражі, варто подбати про захист його стін від можливих забруднень. Це допоможе зберегти чистоту і порядок у вашому робочому просторі.


Щоб забезпечити захист автомобіля від випадкових плям і подряпин, рекомендується накрити його захисною плівкою, залишивши відкритим тільки робочу зону — лобове скло. Для забезпечення надійної фіксації плівки на кузові машини найкраще підійде малярський скотч. Він забезпечить міцне зчеплення, не залишаючи слідів на покритті автомобіля після видалення.

Важливо! Не можна застосовувати кутошліфувальну машину або болгарку для полірування, оскільки їхня висока швидкість обертів може призвести до перегріву і тріщин у склі.
Увага! Важливо оцінити приблизну вартість полірування і вартість нового скла. Нерідко трапляється так, що вигідніше купити нове скло, ніж полірувати старе.

Процес полірування лобового скла автомобіля

Розглянемо процес поліровки скла авто, коли у нас є незначні пошкодження у вигляді дрібних подряпин, сколів і водяних плям:

  1. Уважно очищаємо скло, використовуючи засіб для очищення скла, і витираємо його насухо за допомогою серветки. Інакше жири, зернисті частинки, піщинки та інші абразивні елементи потраплять на полірувальний диск, що може призвести до додаткового пошкодження скла.
  2. У разі якщо подряпини дрібні і їх небагато, позначаємо кожну ділянку маркером зсередини, щоб не загубити.
  3. Добре збовтуємо полірувальну пасту і наносимо її на фетровий диск. Для ефективної роботи паста має добре просочитися. Перед запуском пасту необхідно трохи "розмазати" по поверхні скла.
  4. Процес полірування відбувається за допомогою кругових рухів. Водимо машинкою вгору і вниз, і від низу до верху, постійно повторюючи ці рухи, обробляючи потроху потрібну область. Робимо невеликі перекриття під час кожного проходу, щоб не залишати пропусків. Переміщатися по склу варто з особливою обережністю і не можна сильно тиснути на скло. Проводити полірування рекомендується на частоті обертання не більше 1700 об/хв.
  5. Важливо контролювати якість полірування і температуру нагрівання скла, оскільки від великої температури скло може лопнути. Знизити температуру скла можна водою з пульверизатора, а контроль якості самого полірування відбувається візуально. Важливо також стежити за пересиханням пасти та додавати її за необхідності.
  6. Якщо результат нас не влаштовує, то ми додаємо пасту і продовжуємо процес полірування, поки не досягнемо необхідної прозорості та видимості скла.
  7. Після того, коли ми досягли потрібного результату, очищаємо зайву пасту водою і витираємо поверхню ганчіркою або рушником з мікрофібри.


Результат на який можна розраховувати після полірування.


Подряпини на лобовому склі


Процес шліфування та полірування бокового скла

Розглянемо процес поліровки скла авто, коли у нас є глибокі подряпини, і вони потребують додаткового шліфування:

  1. Очищаємо скло. Під час шліфування поверхня обов'язково має бути чистою, без жирів і будь-яких забруднень, а також сухою.
  2. Встановлюємо шліфувальний абразивний круг на полірувальну машину або дриль. Найчастіше абразив використовують у 600 зерні (P600) у діаметрі 120 мм.
  3. Використовуємо інструмент насухо на середніх обертах, якщо це дриль, то при 1200-1700 об/хв. Водимо насадкою вгору і вниз і знизу вгору, постійно повторюючи ці рухи, обробляючи потроху потрібну область. Робимо невеликі перекриття під час кожного проходу, щоб не залишати пропусків. Завдання цього етапу — зняти глибокі подряпини на склі.
  4. Встановлюємо абразивний круг у 1000 зерні (P1000). Очищаємо поверхню скла ганчіркою і проводимо таку саму процедуру новим абразивом. Робиться це для того, щоб перешліфувати слід, який ми залишили на поверхні раніше. Важливо звернути увагу на шліфування країв між робочою поверхнею скла і непорушеною. Ці ділянки потрібно згладити рівномірно. Під час зміни абразиву кожні наступні кроки шліфування необхідно збільшувати на 2-3 см по периметру, для того аби уникнути ефекту лінзи скла.
  5. Після того як ми закінчили шліфування, чекаємо, коли поверхня скла охолоне, і починаємо процес полірування, описаний покроково тут.
Важливо! Під час шліфування не рекомендується очищати робочу поверхню водою. У цьому разі краще проводити очищення поверхні стисненим повітрям або ганчіркою, оскільки вода, потрапивши на поверхню, погіршує властивості абразиву і процес шліфування.
Важливо! Під час шліфування машинку слід тримати рівно і не допускати, щоб вона атакувала поверхню скла під кутом більше ніж 5 градусів, оскільки ми тим самим можемо завдати склу додаткові пошкодження (ями), які складно буде виправити.
Важливо! Під час шліфування важливо стежити за температурою скла, вона має не перевищувати 80 градусів. За необхідності охолодити поверхню скла можна за допомогою стисненого повітря.

Результат, на який можна розраховувати при видаленні глибоких подряпин шляхом полірування з попереднім шліфуванням.


Поліровка скла авто


Як запобігти появі подряпин на лобовому склі?

Рекомендується міняти щітки склоочисників негайно після полірування для запобігання нових подряпин.


Кілька рекомендацій для підтримання чистоти скла:

  1. Ніколи не користуйтеся склоочисниками в суху погоду, коли немає дощу.
  2. Регулярно міняйте щітки в разі їхнього зносу.
  3. Не використовуйте скребок для видалення льоду.
  4. Наносьте на скло захисне покриття типу «антидощ».
  5. Використовуйте захисну плівку.


Висновок

Полірування лобового скла автомобіля власноруч є цілком здійсненне, проте потрібно бути дуже акуратним, оскільки без належних навичок існує великий ризик зіпсувати скло. Важливо пам'ятати, що навіть незначні помилки можуть призвести до додаткових витрат на відновлення або заміну скла. Полірування варто робити, тільки якщо у вас є досвід. Якщо ви сумніваєтеся у своїх навичках або не володієте необхідним інструментом і матеріалами, наполегливо рекомендуємо звернутися до кваліфікованих фахівців з хорошими відгуками. Як правило, у них ви зможете отримати професійні послуги з полірування. Такий підхід не тільки гарантує безпеку і якість роботи, а й збереже ваш час і кошти.